Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

Τι μου λαλείς βρα!!!!

Εμείς οι Κύπριοι είμαστε ρατσιστές ..και όι μόνο με τους ξένους ..αλλά και τους δικούς μας.

Τις προάλλες ήμουν στο απογευματινό μου μάθημα ...και  πετάσσεται η ροκόλα μορφωμένη δασκάλα μου ...και λέει ...." τούτα εν τα χρησιμοποιούμε στην κανονική γλώσσα, διότι τζαι στο σχολείο εν ελληνικά που μαθαίνουμε τζαι όι κυπριακά. Δηλαδή τούτα εν τα χωρκάτικα τούτης της γλώσσας...εν όπως τους Παφίτες που εν τους καταλαβεις τι λαλούν"
Περιττόν να πώ ότι ε...shiooo..καρίστηκα που τούτη τη δήλωση...διότι καταλάβω τα πάντα που λεν οι Παφίτες , αφού είμαι Παφίτισσα.
Ε ..έκρυψα εν έκαμα σχόλιο...λέω ας το πάρει το ποτάμι ρε παιδί μου.
Στο μάθημα τώρα μετά τις διακοπές...με ρωτά που τις περασα...και της λέω " Μα φυσικά στην Πάφο" .."Είσαι από Πάφο...? ενόμιζα μόνο ο άντρας σου ένει.." (Αν επρόσβαλεν τον άντρα μου  εν ήταν μεμπτό τάχα)
Και ....έπειτα στη διάρκεια του μαθήματος λέεει "εν όπως το χέλω που λαλούν οι Παφίτες.."
"Εν λαλούν χέλω οι Παφίτες " Εσιοκαρίστηκε τζιήνη όμως, διότι εκατάλαβε πως έκαμε γκάφα ..τζαι εμάσιετουν να τα κουκουλώσει...."Εθελα να πω που λαλουν οι Τήλλυροι"
"Η περιοχή Τηλλυρίας ανήκει στην επαρχία Λευκωσίας "
Και εν πάσει περιπτώσει ..ούτε χέλω λαλουν οι Παφίτες, ούτε εννα πάω στην Πάο , ούτε σιακατούρι. Το ρα λαλούμεν το ναι  που μάλλον φκαίνει που το "¨κυρά" ή στην χείριστη από το "γάρα"
Όπως επίσης το "ορή" που βγαίνει απ το "κόρη". Αφαιρούμε και το σ από λέξεις όπως "εννα δκιαβάω"
Φυσικά τούτα πλέον εν χρησιμοποιούνται καν...και λυπούμαι που χάνεται η τοπολαλιά μας. Όι μόνο εμάς και κάθε τόπου που προσπαθει τζαι τάχα μου να εκσυχρονιστεί ..
Και στην τελική διερωτούμαι ..οι Πίτσιλλοι που προς θεού εν έχω τίποτε μαζίν τους αλλά αναγκάζει με η Πιτσίλλα η δασκάλα να αναφερθώ σε τούτους που εν συντοπίτισσα τους..μιλούν καλλυττερα??
Τσιεκ ιτ  http://news.karpasha.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4803%3A-18------&Itemid=110
Έτο τι είμαστε δηλαδη? Μια οτζιά τόπος τζαι κάμνουμε διακρίσεις...ε και τί έγινε που ο κάθε τόπος έχει τι διάλεκτο του? Εν ολόκληρη μαγεία τουτο ούλλο...αν ούλλοι εμιλούσαν το ίδιο  τζαι είχαν ίδια θέματα εν θα υπήρχε καμιά μαγεία...ούτε λόγος να επισκέπτεσαι τα γραφικά μας χωριά κ.λ.π
Όξα οι πόλεις μας εν καλλυτερες..λαλούν κάποιοι  " μα εγώ είμαι που τη Λευκωσία" ...πως λεμε " είμαι που το Παρίσι" ...ακριβώς το ίδιο
Δηλαδή τι είναι η Λευκωσία ?  Πόσοι εν βέροι Λευκωσιατες? Τζαι όσοι εγεννηθήκαν δαμε οι γονιοί τους είτε που εν πρόσφυγες ..είτε έφερεν τους η αστυφιλία κλπ... Το ίδιο τζαι οι άλλες πόλεις βέβαια.

Συγνώμη αν σας κούρασα ...αλλά καμια φορά τούτες οι αντιλήψεις που έχουν κυρίως οι νεοι μας με πνίγουν σε σημείο φιρμού. Αυτά!

18 σχόλια:

  1. έφυρες με:
    "Περιττόν να πώ ότι ε...shiooo..καρίστηκα που τούτη τη δήλωση...διότι καταλάβω τα πάντα που λεν οι Παφίτες , αφού είμαι Παφίτισσα."

    :-)))
    αστέρι η δασκάλα σου πάντως! τς τς τς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απογοήτευσε με ... γιατι σαν εκπαιδευτικός πρεπει να σαι ουδέτερος, ακέραιος κλπ κλπ
      Άλλωστε κάποιος που τζιηνους ουλους θα ειχε καταγωγη είτε μανα, πατέρας παππους που τη Πάφο ...η που οποιοδηποτε αλλο τοπο που θα εφωτογράφιζε ο καθένας με κακεντρεχη σχολια

      Διαγραφή
  2. Πε της μαννοδασκάλας οτι σαν προεδρος αποδήμων Πιτσιλλιάς πρέπει να την αφορίσω δια παντως διοτι προσβάλλει μας. Την μαννήν! Φακκούν μου πολλά κατι τέθκια ματσούτσια που δεν εχτιμούν τον πλούτον της διαλέκτου τζιαι διαχωρίζουν την με κριτήρια που καμίαν σχέσην με γλωσσολογίαν δεν έχουν όπως χωρκάτικόν τζιαι μη.
    Πε της οτι στην Πιτσιλλιά θα την αποκαλούσαμεν μαννοκικκίρα, τατσίζισσα τζιαι κεντηκελένισσαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. α, τζιαι να πω επίσης ότι εν άκουσα ακόμα κυπριακή τοπολαλιά τζιαι να μεν καταλάβω ναμπου λαλούν. πρέπει ναν λλίον λήψη εχτος που φαντασμένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ε φιλε πιστεύκω οτι η τοπολαλια ..εν όπως τη ταυτοτητα! Έσιη σημασια να σε ακουσω τζαι να καταλαβω κατευθειαν οτι είσαι πιτσίλλα ή παραλιμνίτισσα ή παφιτισσα κ.ο.κ
      Έσιη πιο ωραία ταυτότητα??? οι πε μου..

      Διαγραφή
    2. ε παντως έτυχε να ακουσω τζαι να μεν ξέρω τι ένει κάτι..αλλα παντα θελω να μαθω τι σημαινει τζαι ποθεν φκαινει.
      Εν μπορει να μου λαλει καποιος οτι πχ το βλαγγούι εν χωρκατικο ...διοτι ειναι το απομειναρι της φραγκοκρατίας ..απο το γαλλικο flanc
      Εν μπορει να μου λαλει ότι η αμπουστα εν χωρκατικο...εν που το ιταλικό bustα
      Εν όπως τες βουλλες πάνω μας όσα ετραβήσαμε που τους κατακτητες.
      Εν ενα με εμας. Κάθε λεξη εσιη τη λογική της που λεγεται ετσι

      Διαγραφή
    3. post mou ftanno k ego pou thn pitsilia ektos apo auta p aneferes exiases th lexi mousoupetissa/mousoupetis enixero an teriazei sthn periptosh auth alla lalei thn suxna o papas mou, exei ki alles fraseis alla en mou erkounte sto nou tora.
      tatsa apo pou akrivos eine h daskala? pantos exei pollous p antrepounte na milhsoun kupriaka mprosta se kosmo.

      Διαγραφή
    4. α εν θελω να φωτογραφίσω ατομα χωρια και καταστασεις

      Διαγραφή
  4. egw pantws tatsa mou eimai xwrkatissa jai proud to be! jai esheis dikaio re paidi mou! poioi diladi en asilas leukosiates;;;;egw pantos osous leukosiates kserw ate na einai dkio!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εν τζαι εχω θέμα με τους Λευκωσιάτες ή με άλλες επαρχίες.
      Εχω θέμα με τουτους που καμνουν υποτιμητικα σχολια.
      Οι πιο διακεκριμενοι μας επιστημονες στο κατω κατω εν που χωρκά...
      Όι πως εν κανονας...απλα τι σημαίνει τούτος ο διαχωρισμος χωρκου, ομιλιας και τα συναφή.

      Διαγραφή
  5. Πελλάρες κόρη Τάτσα μεν ακούεις για Λευκωσιάτες. Ο Μοτορτζής ας πούμε είναι προς το βέρος Λευκωσιάτης οι γονείς του ζούσαν Λευκωσία, γεννήθηκε Λευκωσία αλλά το κυπριακό δεν λείπει που το στόμα του. Τζαι άμαν λαλούμε κυπριακό εννοώ κυπριακό.
    πάω να γράψω ποστ. ευχαριστώ για την έμπνευση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ε εν τζαι κατηγορησα τους λευκωσιάτες...αλλώστε στο κύκλο μου οι πλειστοι εν λευκωσιατες

      Διαγραφή
  6. σολλεπτο! επδ εγώ έχω ρίζες που ούλλη την Κύπρο-i m a big bastard-καταλαβαίνεις τες διαφορές που μιλά ο καθένας, και εν ωραία, ειδικά ο παππούς μου ο βουνίσιος είναι ένας θεός. οι παφίτες-συγγενείς περιπαίζουν με αν πω καμιά φορά "παναθύριν" ή "καμιού". ένναιν θέμα λευκωσιάς ή άλλης πόλης, εν θέμα κυπραιων. που θέλουν να επιβάλλονται ο ένας στον άλλο και να κάμνουν τους κόττιες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ωραια τα πες συμφωνω απολυτα. Εχουμε τη ταση γενικως να παιζουμε ολοι τουσ ειδημονες

      Διαγραφή
  7. η αληθεια να λεγετε οταν ημουν φοιτητρια στες Αθηνες και εγνωρισα την Πακιτα την Εμπατισα την φιλη μας(η Γρουτα ξερει) ενα σιοκ που τζινα που μου ελαλε επαθατο..Στην πορεια και μεχρι σημερα 10 χρονια μετα μιλω τα παφιτικα σαν μητρικη μου γλωσσα.. :-)

    Mαρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχχαχαχα
      Ιντα σεμιναρια επερασες τζι εσυ, η φτωσhη! ;)

      Διαγραφή
  8. Αμαν κρυφκεις νευριαζεις με! Επρεπε να την βαλεις στην θεση της που την πρωτη φορα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. επροσπάθησα να μεν δειξω το νου μου. ήθελα να δειξω ανωτερότητα που λεμε

      Διαγραφή

Tatsokounoushmas